تبلیغات محیطی
کارت ویزیت:
اکثر افراد و کسب و کارها در طراحی کارت ویزیت به نام و اطلاعات تماس و نهایتا به ارائه نوع خدمات و محصولات خود بسنده میکنند.
طراحانی که خلاقیت بیشتری دارند، یک کد قابل اسکن یا QRcode نیز روی کارت تعبیه میکنند که همان اطلاعات روی کارت در آن ذخیره شده است.
با یک روش بسیار هوشمندانهتر میتوان کارایی این کارت را صدچندان کرد
به این صورت که فیلمی کوتاه شامل معرفی کامل از آن مرکز و نوع ارائه خدمت، تهیه و در وبسایت بارگذاری کنیم. سپس لینک آن در QRcode روی کارت قرار میدهیم تا با اسکن آن، مخاطب اطلاعات بهتر و جامعتری بدست آورد.
با این روش اعتمادسازی بیشتری نیز صورت گرفته است.
بروشور آموزشی:
اغلب بروشورهای چاپی صرفًا ماهیت تبلیغاتی دارند، از همینرو معمولاً مخاطبین آنها را نگهداری نکرده و در اولین فرصت دور میریزند.
با صرف همان هزینههای چاپ و تولید و تنها با تغییر ماهیت بروشور به یک جزوه آموزشی و ارائه نکات کاربردی، بازدهی تبلیغات شما و تعداد افرادی که این برگهها (در حقیقت نام و برند شما) را همواره کنار خود نگه می دارند به مراتب افزایش مییابد.
تقویم:
حداقل یک تقویم اختصاصی باید در کلینیک یا مرکز شما وجود داشته باشد که تاریخ اتفاقات مهم کلینیک، تولد پرسنل، روزهای ملی مذهبی و روزهای مهم جهانی (که میتوان برنامهای برای آنها تدارک دید) در آن درج شده باشد.
از این تقویم برای یادآوری مناسبتها و جشنهای پیشرو نیز استفاده میکنیم. همچنین تاکید میکنیم این تقویم به دلیل حس خوبی که به پرسنل منتقل میکند حتمًا فیزیکی باشد.
چاپ و تولید این تقویم در تعداد بسیار کم و حتی یک عدد نیز میسر است.
بج سینه:
بهتر است روی لباس تمامی افرادی که جزو پرسنل و حتی مدیران کلینیک هستند یک بج اختصاصی نصب شود تا مراجعه کننده به سهولت بتواند آنان را شناسایی نماید. با این کار تا حد زیادی از احتمال هرگونه سوء استفاده هم کاسته میشود. همچنین کمک زیادی هم به ترفیع برند شما در چشم مراجعین دارد.
وبسایت
معرفی بخش های مختلف درمانی:
به منظور آگاهی رسانی عمومی و نیز جهت تولید محتوایی اختصاصی گزارش کاملی از هر بخش تهیه کرده و بطور مفصل به نوع کار، معرفی خدمات، دستگاهها و تجهیزات میپردازیم.
معرفی بیماریهایی که در این مرکز معلاجه میشوند:
بیش از هرچیز، بیمار به دنبال درمان می گردد، پس طبیعی است که در جستجوی مرکزی برای رفع بیماری خود باشد. معرفی بیماری و روند درمان آن، بهترین نوع اطلاع رسانی و در عین حال اعتماد سازی است.
راهنمای رسیدن به مرکز درمانی:
همیشه مراکز درمانی مجهز، مراجعینی از نقاط مختلف دارند که با وسایل و از مسیرهای گوناگون به مرکز درمانی مراجعه میکنند.
یکی از مشکلات معمول برای بسیاری از افراد مخصوصاً در اولین مرتبه مراجعه، پیداکردن بهترین روش و مسیر جابجایی است.
ما راه ها و وسایل نقلیه مختلف را ارزیابی و چند آلترناتیو شامل مسیر و وسلیه نقلیه را در سایت به بیمار پیشنهاد میدهیم.
راه اندازی نوبت دهی آنلاین:
این بخش از اهمیت بالایی برخوردار است و به درخواست شما و درصورت نیاز به بررسی دقیق آن خواهیم پرداخت.
اینستاگرام
تهیه گزارش از پزشکان:
اگر بیمار قبل از مراجعه با پزشک خود آشنایی داشته باشد حس اعتماد بیشتری نسبت به او پیدا میکند. به همین منظور گزارشی از پزشکان تهیه و با ترتیبی خاص آن را در پیج قرار خواهیم داد.
تهیه گزارش از بیماران:
تبلیغات شفاهی یا دهانبهدهان بیشترین بازدهی و جذب را از گذشته تا کنون داشتهاند. مردم به فردی مثل خود که چیزی را تایید یا رد کند بیشتر اعتماد میکنند تا ارائه دهنده آن.
به همین سبب با اجازه بیمار و پزشک، گزارشی از روند بیماری، انجام درمان و بهبودی تهیه و نهایتًا این فرآیند و نتیجه آن در پست ها و زمان های متفاوت ارسال خواهد شد.
تهیه گزارش از نوع استفاده وسایل و ویژگی درمانی آنها:
همیشه برای مخاطب جذاب است که بداند وسایل مختلف درمانی چطور کار میکنند و چه مزیتی دارند. ارائه چنین گزارشهایی، آگاهی بیمار را نیز قبل از مراجعه افزایش میدهد.
تهیه گزارش از بخش های مختلف درمانی:
هرچه شناخت مخاطب از بخشهای مختلف درمان در مرکز شما بیشتر باشد، احتمال انتخاب شما در بین دیگر گزینه ها بیشتر خواهد بود.
ازهمینرو ما از بخشهای مختلف درمانی همچنین پرسنل آن گزارش هایی تهیه میکنیم و در پست های اینستاگرام قرار میدهیم.
تهیه برنامههای آموزشی یک دقیقهای:
بعد از ارائه خدمت صحیح به بیمار، هیچ چیز بیادماندنی تر از آموزش های کاربردی به او نیست.
با همکاری پزشکان و کادر درمان آموزشهای کوتاه یک دقیقهای شامل توصیه های قبل و بعد از درمان، همچنین آموزشهایی جهت پیشگیری از بیماری خواهیم ساخت.
تدارک برنامههای ویژه، جشن و گزارش آنها:
جهت پویا نگه داشتن مرکز یا سازمان درمانی میتوان از مناسبتهای مهم ملی یا مذهبی و همینطور مناسبتهایی که برای شما و مرکز درمانیتان ویژه است، استفاده کرد.
اجرای جشن، برنامههای ویژه و انتشار آن، حس صمیمیت و اعتماد را در مخاطب تقویت میکند.
همچنین در مناسبتها و روزهای جهانی با درنظر گرفتن تخفیف برای یک قشر خاص، میتوان تبلیغات گستردهای انجام داد.
بهطور مثال: تخفیف ویژه برای معلمان در روز معلم.
توجه داشته باشید که هر مراجعه کننده راضی، میتواند یک هوادار واقعی و بهترین تبلیغ کننده شما باشد.
SEO
سئو چیست؟
Search Engine Optimization
بطور خلاصه به روند بهبود رتبه و جایگاه شما در موتورهای جستجو SEO میگویند.
فرآیند SEO برای مراکز درمانی:
برای رسیدن به جایگاه با ارزشِ دیده شدن توسط مراجعین و مشتریان بالقوه که اهمیت اقتصادی بالایی برای هر کسب و کار دارد، طی جلسههایی با حضور پزشکان و تیم درمان هر بخش، کلمات تخصصی و عمومی مرتبط با هر فرآیند درمانی را تحلیل و ثبت میکنیم.
سپس ابتدا از طریق ابزارهای دیجیتال مارکتینگ در پزشکی و در مرحله بعد با دریافت بازخورد از واحد پذیرش و دیتای حاصل از مراجعین قبلی، کلمات ویژهای را که مراجعین بالقوه شما برای خدمات شما و جستجوی درمان بیماریها و یافتن واحدهای درمانی جستجو میکنند، کشف خواهیم کرد.
در انتها با آنالیز این دو فهرست و مشورت مجدد با مدیریت و کادر درمان، کلمات کلیدی اصلی انتخاب و پلن SEO طراحی میشود و از اولین مرحله کارهای نرم افزاری به صورت جدی آغاز و تا دستیابی به اهداف تعیین شده ادامه خواهد یافت.
به موازات این فرآیند در بازههای هفت یا چهارده روزه، گزارشهای تفصیلی شامل ارقام و نمودارهای دقیق جهت پایش تغییرات و پیشرفت کار قابل ارائه است.
آموزش
پس از کسب جایگاه مورد نظر و دستیابی به اهداف اولیه، آموزش پرسنل شما جهت نگهداری جایگاه کسب شده و ادامه فعالیتها اعم از بازاریابی دیجیتال و مشتریمداری به شکل حضوری با محوریت خودتان از طرف مجموعه پزشک پیشرو قابل ارائه است.
مدیریت مجموعه پزشک پیشرو
سعید حدادی
۰۲۱-۲۲۲۳۲۹۰۷